neděle 18. března 2012

Melanie Rose- Má noc je tvůj den

Autor: Melanie Rose
Počet stran: 329
Nakladatelství: Metafora
Překlad: Karel Červenka
Rok vydání: 2011
Anotace:

Jessicu Taylorovou zasáhne blesk. Když se pak ale v nemocnici vzbudí, všichni jí tvrdí, že je jakási Lauren Richardsonová, matka čtyř dětí. Lékaři její protesty přičtou ztrátě paměti a Jessice nezbývá než odjet s manželem (kterého ovšem nikdy neviděla).
To horší má ale teprve přijít. Zatímco jako Lauren spí, jako Jessica vede dál svůj život svobodné slečny. A kdykoli usne jako Jessica, probudí se coby uhoněná matka s horou problémů. Jedním z nich je maličký Teddy s mozkovou dysfunkcí, pak manžel Grant, který nejspíš něco tají, umíněný mladý muž, který byl zřejmě jejím milencem… Je toho zkrátka dost a jedna duše ve dvou tělech má co dělat, aby to všechno zvládla. S láskou jde ale všechno. Dokonce i nemožné.


Můj názor: 
Moc se mi líbí obálka knihy. Je taková jednoduchá a přitom nádherná. Člověk dokáže odhadnout o čem asi kniha je, ale přitom nemůže vědět, jaká je pravda. Zemřela Lauren opravdu? Nebo je to jen sen?


Knížka Má noc je tvůj den je taková odpočinková četba, kdy člověk nehledá nic jiného, než prostě příběh, který by se mu líbil, ale nemusel přitom prskat napětím, jak to celé skončí. Samozřejmě jsem byla strašně zvědavá, jaký konec určila autorka postavám, ale připadá mi takový ,,odbytý‘‘. Celý děj to vypadalo nejistě, člověk si říkal, je to sen? Která je opravdová? Ale autorka na konec hodila ‚‚happy end‘‘ a to bylo vše.  Prostě ho mohla více dopracovat.

Co mě na knížce opravdu rozčilovalo bylo to, že tak v jednom kuse chyběly uvozovky, a to většinou na začátku přímé řeči, což ovšem nebyla chyba autorky, ale naopak překladatele. Moc se mi líbí obálka knihy, ale hlavně námět, který je neotřelý a originální.

Nebylo to ale, tak, že by se mi do čtení nechtělo, nebo mě to nudilo. Naopak, protože kniha byla napsaná příjemnou řečí a občas tam byly vtipné hlášky. Popravdě mě víc bavilo číst o životě Jessiky jako Lauren, než o Jessice jako Jessice. Bavilo mě sledovat, jak se Jessica vypořádává s rolí matky a manželky, a myslím, že jí to šlo lépe než samotné Lauren, protože podle Karen děti vypadaly šťastnější a více uvolněně. 


                                                 



Žádné komentáře:

Okomentovat