středa 30. května 2012

Brian James-Zombie blondýny

Autor: Brian James
Originál: Zombie Blondes
Přeložila: Ivana Svobodová
České vydání: 237stran, hardback
Nakladatelství: Cooboo, 2010

Anotace:
Hannah a její otec, bývalý policista, jsou neustále na útěku před exekutory. Tentokrát zamířili do malého města jménem Maplecrest. Od prvního okamžiku Hannah cítí, že je něco špatně. Že se tu děje něco podivného – spousta domů je na prodej a ulice jsou nezvykle klidné a prázdné.  A pak se po prvním dni na místní střední škole dostane mezi skupinu roztleskávaček – nejpopulárnějších dívek ve škole. Divné na nich je, že všechny vypadají stejně – stejně krásné, stejně blond a se stejnou bledou pletí, dokonce i jejich jména jsou si podobná – všechna začínají písmenem M. Ony jsou ale ty, které vládnou celé škole. Věčná outsiderka Hannah náhle cítí možnost změnit svůj život a jednou patřit mezi ty úspěšné – a je jí jedno, před čím ji varuje kamarád Lukáš. Pokud si nedá pozor, bude stejně blond, stejně populární, ale také stejně mrtvá jako ostatní zombie v tomhle městě…


More recenze:
   
Nenapadá mě nic, co bych o knize řekla, protože všechno už vyjádřila anotace. Bohužel mě ale nenapadá ani čárka do samotné recenze....

                   Strhující kombinace ságy Stmívání a Stepfordských paniček. 

To hlásá přebal knihy. Stmívání miluju a na Stepfordské paničky se taky ráda podívám. Název knihy je celkem ucházející, navíc jsem knihu vyhrála tak proč si ji nepřečíst? 

Když jsem ale začala knihu číst nebylo to to pravé co jsem čekala. Už od toho co Hannah přijela do města byla jasná celá zápletka. Nebylo nic, co by se nedalo předvídat. Ale stejně jsem čekala něco víc. Bohužel mně kniha vůbec ale vůbec nebavila. Horor... Silné slovo, které se pro Zombie blondýny vůbec nehodí. Zombie se skoro nedočkáme, až na velkém "finále" tedy na posledních zhruba patnácti stranách knihy. 

Námět podle mě není až tak špatný, ale provedení bylo jedno velké klišé za druhým. Americký zapadákov plný divných individuí. Školní hvězdy. Namyšlené roztleskávačky a sportovci. Školní nula a fanda komiksů. Prostě nic nového. 

Se Stmíváním to nemělo společného absolutně nic. Podle mě šlo pouze o reklamní trik. Zato  do Stepfordských paniček to mělo blízko až příliš. 

Hannah jsem neměla ani trochu ráda. Přišla mi povrchní a namyšlená. Možná to ale byl pouze můj pocit, a nebo se to u ní "vyvinulo" kvůli častému stěhování. Co ale v žádném případě kvůli stěhování není je její hloupost. Svůj vztah s Gregem popisovala jako nebezpečný, ale přitom vzrušující-ale jí se to líbilo..? To byla nejspíše ta podobnost se Stmíváním... 


Důvod, proč knize dávám 2 hvězdičky místo jedné je "poselství" (??) Kniha je názorným příkladem toho, jak na cestě za popularitou můžete ztratit samy sebe. 


4 komentáře:

  1. Knihu jsem četla. :) Musím ale říct, že se mi docela líbila ;)

    OdpovědětVymazat
  2. No knížka na mě čeká na poličce v knihovně :-D Taky jsem ji vyhrála a určitě si ji brzo přečtu. Jsem na ní fakt hodně zvědavá. Třeba se mi bude líbit víc než tobě, uvidíme :))

    OdpovědětVymazat