neděle 6. května 2012

Rachel Caine-Prokletý dům

Autorka: Rachel Caine
Originál: Glass Houses
Přeložil: Pavel Valenta
České vydání: 250, paperback
Série: Upíří z Morganville
NakladatelstvíBrokilon , 2011

Anotace:
Vítejte v Morganville. Po západu slunce ale raději zůstaňte doma. Městu začínají vládnout ti, kdo nejsou úplně mrtví. Claire přijela do Morganville studovat a dobře se bavit. Nepředpokládala, že spolužačky z koleje jí budou už od začátku ztrpčovat život. Ani pronájem pokoje ve velkém starém domě však vůbec není změnou k lepšímu. Noví spolubydlící mají svá temná tajemství...





Moje recenze(neobsahuje spoilery!):

Claire je velice chytrá šestnáctiletá dívka. A když říkám velice chytrá, myslím to vážně. Díky její inteligenci se dostala na vysokou školu a dva roky dřív než její vrstevníci. Přijali ji na takové prestižní školy jako MIT nebo Yale. Claire je nadšená, ale díky opatrnosti jejích rodičů na tyto školy opravdu nepůjde. Místo toho nastoupí do nedaleké školy v městečku  jménem Morganville, aby byla co nejblíž domů a aby byla-v bezpečí. 



Ano to byl záměr toho, proč nešla Claire na tak prestižní školu jako je například Yale. Je moc mladá, a rodiče se ji snažili ochránit a tak blízká škola jako Morganville se jevila jako nejlepší řešení. Claire ale na vlastní kůži poznala, že tak to doopravdy není. Jedno šlápnutí vedle a Claire jde o život. Nedopatřením zesměšnila toho nesprávného člověka- Moniku Morellovou. Královna školy a snad i celého Morganville. A od té doby jí jde o života. Monika a její parta ji zbili a shodili ze schodů proto se Claire začala rozhlížet po jiném bydlení. Až najde inzerát na pronájem sympatického Michaela Glasse. Ale Monika jí nedá pokoj. Protože Claire ještě trochu chodí do školy, její problémy pokračovali a násobily se. Polili kyselinou a málem upálili za živa-takhle se ji pokusili zabít osmnáctileté dívky. Co teprve upíři, kteří žijí v Morganville? 

V Michaleově domě žijí-i s Claire-čtyři lidé. A to vyrovnaný Michaela, sarkastická Shane a gotička Eva. Musím říct, že Shana jsem si oblíbila nejvíce. Celý příběh oživoval. A ty jeho vtipné rozhovory s Evou.. :D


Co mi na knize doslova vadilo bylo, že mi to připadalo všechno jako jedna velká náhoda. Claire se čtyři dny něco snaží udělat, načež jí dojde, že to nezvládne. Tak chytrá holka a došlo jí to až po čtyřech dnech. A proto tedy vmyslí plán B. A jejda když jde do knihovny objeví se dveře, které jí dodají úplně jiné řešení ale taky další potíže. Pak tam začne vystupovat upírka-která kdyby chtěla může Claire pomoct. A na konci se z nebe objeví osoba, která mohla všemu zabránit. Autorka se asi snažila vložit do příběhu akci a adrenalin, ale připadá mi to že to opravdu přehnala.   

Nechci tím říct, že se mi kniha nelíbila! Prokletý dům jsem přečetla za dva dny, což něco dokazuje ne? :) Bavilo mě to číst, chtěla jsem prostě vědět jak to dopadne na konci. Co se stane s knihou... Ale konec je dost otevřený, a tak jsem trošku zapátrala a zjistila, že dílů vyšlo 11! Což je podle mě hodně :D Ale když se autorka pustila do tak rozsáhlé série, je jasné, že nápady o čem psát má, takže jenom budu doufat, že to nedopadne jako se Školou noci (nic ve zlém :) ) 



Chtěla bych poděkovat nakladatelství Brokilon za poskytnutí recenzního e-booku této knihy! Děkuji :)

Knihu si můžete koupit na Arara.cz


Žádné komentáře:

Okomentovat