sobota 9. června 2012

L.J.Smith- Temné vize-Posedlost

Autor: L. J. Smith
Originál:  Dark Visions 2: The Possessed
Série: Temné vize (2. díl)
Přeložila: Olga Staníčková
České vydání: 248stran, paperback
Nakladatelství: Fragment, 2012

Anotace:

Skupina středoškoláků s paranormálními schopnostmi, kteří se sešli v Zetesově institutu, aby své nadání rozvíjeli, odhalí skutečné záměry výzkumného týmu a musí utéct. Mají jedinou naději, a tou je záhadný bílý dům, který všichni viděli ve společném snu. Kromě obtížné cesty je však čeká i řešení dalších problémů a vztahů. Od osudné noci, kdy všichni utekli ze Zetesova institutu, se Gabriel změnil. Přestože Kaitlyn jeho podivínské chování děsí, zároveň ji to k němu přitahuje a chce zjistit, co za tím vězí. Současně se začínají dít zvláštní věci, které naznačují, že je jim v patách někdo, kdo má stejné schopnosti jako oni sami… Podaří se jim najít bílý dům? Nebo už je pro ně příliš pozdě? Druhý díl napínavé série Temné vize.


Moje recenze (neobsahuje spoilery):

Mini info-ale bez spoilerů

Kniha navazuje přesně tam, kde skončil první díl, tedy u útěku Kaitlyn, Roba, Anny, Lewise a Gabriela z institutu zlého pana Zetese. který Gabriela mučil krystalem, čímž ho chtěl donutit, aby zabil Kaitlyn, čímž by přetrhl jejich telepatické spojení. To Gabriel chtěl, ale ne tímto způsobem. A tak, když byl "připojený" na krystal, který mu zmnohonásobil jeho schopnosti, omráčil pana Z. Ale Gabrielova znásobená moc s sebou přináší i jisté následky. Gabriel je nucen každou noc ukájet svůj hlad po energii na nevinných obětech. A tak spolu se skupinou se vydali hledat Bílý dům, který vídají ve svých snech, a doufají v pomoct jeho obyvatelů. Ale nechtějí toho po nich příliš? Je možné, aby vyřešili všechny jejich problémy? A co se stane s Kate a Gabrielem? 


Pohodlně se usadit a nechat se unášet příběhe

Celá série Temné vize je prostě oddechové čtení. Jednoduchý, přesto čtivý a chytlavý příběh. Knihy z této série se opravdu dají se přečíst během jednoho nebo dvou dnů. Nemusíte u toho přemýšlet ani vynakládat veškeré soustředění a pozornost na každé slovo. Mně stačila šestihodinová cesta autobusem, a ještě jsem si zdřímla :) 

Postavy sem, postavy tam ale kde je děj?

Připadlo mi, že celý tento díl se autorka zaobírala jenom postavami a jejich pocity. Nevykládejte si to špatně- mně se to líbilo, ale přišlo mi, že veškerý děj se odsouvá do pozadí, a já jsem prostě víc na akci než na city a nálady :D Ale alespoň jsme lépe poznali Gabriela (ach proč je ho tam tak málo?) a Kaitlyn konečně došlo to, co prozíravý čtenáři vědí už od jejího prvního setkání s Gabrielem :) Kniha je vyprávěna ve třetí osobě-z pohledu Kaitlyn, ale občas i Gabriela. V tomto díle se o Gabrielovi dozvíme hodně nového, což se mi opravdu líbí, protože Gabriel se mi-opravdu líbí :D

První vydání před 18-ti lety!

Musím se přiznat, že autorku svým způsobem opravdu obdivuji, protože první vydání této knihy bylo v letech 1994-1995 takže asi před 18 lety, což sice není až tak dávno, ale v té době bylo YA opravdu málo, a i technologie byla "v kolébce" takže způsob, jakým to Smith popsala je opravdu hodně dobrý. Ale taky se nedá říct- a to je asi hlavní, že by se Smith "inspirovala" jinými sériemi, protože YA byla doslova a do písmene v plenkách :)


Robe, tvá dokonalost nezná meze

Vím, že jsem o tom mluvila už při recenzi prvního dílu, ale já to prostě tak nesnáším! Rob je snad ten nejdokonalejší muž (kluk) na světě. I v Posedlosti je scéna, kdy se Rob zachoval jak to říct... dokonale! Načapal svoji dívku v objetí kluka kterého nesnáší, ale i když se ze začátku vztekal, nadechl se, nechal si všechno vysvětlit, a pak se na toho zaláskovaného fešáka usmál! Kamarádka se přímo rozplývala a culila se od ucha k uchu, což by udělalo snad každé romantické srdíčko, ale mně se to prostě nelíbí.


Konečné hodnocení...

Tento díl se mi líbil. Nevím, jestli více než první, protože přes prvních 99 stran jsem se nějak nemohla prokousat. Ale potom už to jelo :) Pokud jste četli první díl, sáhněte po druhém :) Pokud vás stále odrazuje autora, překousněte předsudky, a alespoň - když už si knihu nekoupíte, tak jí dejte šanci a pučte si ji v knihovně. Já četby rozhodně nelituji, protože je to takový základ knih s označením young adult :).









Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment!




1 komentář: