středa 11. července 2012

Óči Nacumi-Fly High! Leť výš 1


Autor: Óči Nacumi 
Přeložil: Jan Horgoš
České vydání:
176 stran, brožovaná, černobílé
Nakladatelství: Zoner press 2011

Anotace:
Meru od svých pěti let vyrůstala jako kluk – v odlehlých horách, kde z ní její otec vychovával silného a hbitého bojovníka. Ve dvanácti letech se Meru vrací k matce a má nastoupit do nové školy. Aby nevystrašila spolužáky a získala si nějaké přátele, na máminu radu chce svoje schopnosti držet v tajnosti. A všechno se zdá být skvělé, jenže pak se na scéně objeví partička druháků, které terorizuje celou školu. Z čiré zlomyslnosti zničí školní zahradu a tím ublíží Meruině kamarádce Čijo. Co je moc, to je moc! Ohledy stranou, Meru se pouští do boje o nadvládu nad školou!






Moje recenze:

Stručný děj

Meru vychovával její otec v domnění, že má kluka. Žij s ní v horách ve výcvikovém táboře, kde z ní vychoval silného "kluka". Když je ale Meru dvanáct, a její otec zjistí že je to holka, hezky jí vrátí matce, která ji přihlásí na střední školu. Jenomže proto, že se Meru jako holka chovat neumí, je to dost těžké. Ale stejně se na doporučení své matky rozhodné nedávat své "super schopnosti" najevo. Jenomže když zjistí že je na jejich škole několik žáků, kteří šikanují a zastrašují ostatní, a ani učitelé s tím nic nezmůžou, Meru se rozhodne zasáhnout...

Mangy vs. knihy 

Moje kamarádka je zarputile proti mangám. Pořád mi dokola opakuje, že na klasické knihy to prostě nemá, a jaká je to hloupost... Ale vzhledem k tomu, že nikdy žádnou mangu nečetla,  jsem si prostě řekla, že to stejně zkusím. A teď mám opravdu chuť tu kamarádku uškrtit. Opravdu se ukázalo, že 100 lidí-100 názorů, protože po přečtení této mangy, jsem si je opravdu zamilovala! Jednoduchý příběh-krásné kresby. Naprosto obdivuji lidi, kteří kreslí mangy, protože to je asi velmi náročné, ale výsledek stojí za to. Manga se s knihou nedá srovnávat, protože je to něco úplně jiného.

Kdo to je?

Tak tuhle otázku jsem si kladla bohužel celkem často. Doteď si nejsem některými jmény jistá, ale celkový dojem z knihy to nekazí. Nevím, jestli za to může to, že to jsou Japonská jména typu Ičijava, ale vzhledem k tomu že je to moje první manga, tak se teprve učím :D Znám lidi, kteří ze sebe chrlí Japonská jména jako na běžícím pásu ;)

Meru

Meru jsem si prostě oblíbila. Taková ztřeštěná holka, která má skvělé nápady. Je to taková klasická hrdinka, která má potřebu všechny okolo sebe chránit, a nemyslet na sebe, ale hlavně na blaho okolí. Ale prostě sem musím napsat že nechápu, jak si mohla dvanáct let myslet že je kluk-jak si to mohl myslet její otec, a že její matce nevadilo, že její dceru vychovává manžel kdesi v horách, a že je dvanáct let sama. Chápu že je to záměr, ale stejně sem to musela zmínit :) 

Slovo závěrem

Jsem ráda, že jsem si jako svou první mangu vybrala právě Fly High. Čtení jsem si naprosto užívala, a občas jsem chytla i výbuch smíchu :D Co se mi na ní hodně líbilo byly takové malé vtipné postavičky, které znázorňovali hlavní postavy (nevím jak se to jmenuje :)) A taky sloupce, které byly po okrajích některých stránek, a kam autorka nakreslila například Ičijjův (už mi to celkem jde co? :D ) náročný den, nebo odpovídala na dotazy čtenářů a podobně :) Pokud se chcete u čtení pobavit, a nechcete u něho strávit celý den, tak vřele doporučuji Fly High! Já jsem ji přečetla asi za půl hodiny (ale vážně jsem to nestopovala). 



Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Zoner Press za poskytnutí recenzního výtisku. 

4 komentáře:

  1. Tuhle mangu mám moc ráda :) Opravdu pěkná recenze ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si ji taky naprosto zamilovala! :) A děkuju! :))

      Vymazat
  2. Já mangy můžu, hned co jsem viděla na tvém blogu recenzi, jsem si ji šla přečíst na mangafox.com, takže dík.. :))
    Až po anglickém přečtení, jsem si přečetla tvou recenzi.
    Napsala jsi to velice hezky a i ten kterého mangy nebaví, by tuhle měl přečíst! :D

    OdpovědětVymazat