středa 1. srpna 2012

Nacumi Óči-Fly High! Leť výš 2

Autor: Nacumi Óči
Přeložil: Jan Horgoš
České vydání: 176 stran, brožovaná, černobílé
Nakladatelství:  Zoner press 2011

Anotace:
Meru je odhodlaná podniknout, co bude v jejích silách, aby se v její škole všem líbilo.

Meru se stala předsedkyní studentské rady a vyhrála první bitvu ve válce proti partě, která terorizuje školu. Spolužáci jsou nadšení, Meru získává nové přátele a mohlo by se zdát, že teď už bude jenom líp. Jenže nečekaný polibek od nejvěrnějšího spojence Ruky všechno zkomplikuje. Její nadlidská síla je totiž najednou pryč a Meru se marně snaží pochopit emoce, které se hlásí o slovo. A aby toho nebylo málo, Ičija ji vyzve na souboj, jehož výsledek rozhodne všechno. A do toho ještě přichází na školu nový učitel, který podobná alotria nehodlá tolerovat! Stane se z něj vítaný spojenec, nebo další protivník, kterého Meru bude muset porazit, aby ze školy udělala místo, kde spolu budou všichni vycházet?

Moje recenze:




Stručný děj

Meru vyhrála bitvu, ale válka ještě nekončí... Druhý díl začíná přesně tam, kde skončil první. Ve chvíli, kdy Ruka Meru políbil. Meru je z toho zmatená, ale to není všechno, protože chvilku potom se jí stane nehoda. A nehody se Meru nestávají. Meru ale zjistí, že je její moc pryč. Co je ale horší-nemohlo se to stát v méně nevhodnou chvíli. Ičija totiž Meru vyzval na souboj. Vítěz převezme vládu nad celou školou. Ale to není všechno, protože do školy nastoupí nový učitel, aby nastolil pořádek. Ičiju vyloučí, a jeho partu začne rychle rozpouštět. Spolužáci se nebojí a Meru by měla být šťastná. Tak proč není?

Slovo závěrem

Fly High se řadí mezi Shōjo mangy. Tedy mangy určené dívkám do osmnácti let, ve kterých jde především o lásku a přátelství. Fly High byly moje první mangy, a já jsem strašně ráda, že jsem si vybrala právě tuhle sérii. Skvělý příběh, u kterého se občas neudržíte a vybuchnete smíchy, ale hlavně nádherné kresby. Já opravdu obdivuji lidi, kteří tohle dokážou, protože nakreslit hezký obrázek fine, ale celou knihu? Úžasné... Abych tak řekla, tohle je spíše taková minirecenze, protože na mangy se píší recenze trošku hůř než na "normální knihy" ale hlavně, většinu už jsem řekla v recenzi na první díl. Ale tenhle díl se mi líbil víc než první, a ten konec mě úplně dorazil. I když příběh není nějak originální, a chování postav je snadno odhadnutelné, vy stejně netrpělivě čtete dál až do konce. Co se překladu týče, tak tomu jaksi nemám co vytknout, protože s Japonštinou si opravdu netykáme ;) Co se mi líbí je, že nakladatelství Zoner press zanechala formátování mangy-tedy čtení zezadu dopředu. Na začátku to bylo trochu divné si na to zvyknou, ale dá se to :) Čtení mangy je opravdu nenáročné, a za necelou hodinku nemáte co dělat :) A tak bych tuto minirecenzi ukončila tím, že se nemůžu dočkat třetího dílu. 




Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Zoner Press za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře:

Okomentovat