středa 30. října 2013

Sherrilyn Kenyon-Infinity

Autorka: Sherrilyn Kenyon 
Série: Chronicles of Nick, #1
České vydání: Nechystá se
Nakladatelství: St. Martin's Griffin, 2010
Originální vydání: Hardback, 464 stran

Život v New Orleans není pro čtrnáctiletého Nicka Gautiera zrovna nejjednodušší. Jeho matka je striptérka, otec v base a pomalu nemají peníze ani na pořádné oblečení. Nick chodí do školy pro bohaté děti, ale jenom proto, že dostal stipendium. Všichni, včetně ředitele mu dávají dost jasně najevo, že takovou spodinu mezi sebou nechtějí. Všechno se změní, když se Nick připlete do přepadení. Zachrání dva turisty, ale jeho takzvaní přátele ho pořádně zbijí a postřelí. Kdyby Kyrian nebyl poblíž, Nick by to určitě nepřežil. Ale tahle záchrana změní jeho život. Několik Nickových spolužáků začalo pojídat jiné a Nickovi šílení známí se to rozhodnou zastavit. A Nick spolu s nimi.


Sherrilyn Kenyon je známá hlavně jako autorka velice úspěšné série Dark Hunters, díky které si získala tisíce nadšených čtenářů. Více než dvacetidílná řada o Temných lovcích má takový úspěch, že dala vzniknout hned několika dalším sériím. Jednou z nich je například Chronicles of Nick. Série, která se odehrává předtím, než byl Nick zatažen do světa Temných lovců. Máme možnost sledovat, jak se z chudého chlapce, který nemá nic než svoji matku stává bojovník, který udělá všechno, aby ji ochránil. Já mám knihy od Sherrilyn ráda, obzvlášť tedy Dark Hunters, takže tuhle sérii jsem si rozhodně nemohla nechat ujít. Přesto mi nějakou dobu trvalo, než jsem se do ní pustila. Nebylo to kvůli Nickovi, protože ho mám jako postavu ráda, ale spíš jsem si říkala, že bude divné to číst, když už mám všechno naspoilerované z Dark Hunters. A ono to divné opravdu bylo. Ale nakonec mi to bylo vážně fuk.

"Well, someone slap my butt and give me a hero cookie."

Už mám přečtených devět dílů z původní série a i přesto, že by při čtení spin offu nemělo záležet na znalosti původní série, tohle je podle mě jiné. Přece jenom se vracíme do minulosti. Nick je o několik let mladší, své budoucí přátele teprve poznává a všechno je pro něj nové. To by mi ani tak nevadilo. Větším problémem byly vztahy. Četla jsem knihy o tom, jak se jednotlivé postavy dávaly dohromady a tady nic takového nebylo, protože se to ještě nestalo. To bych taky překousla. S čím jsem měla největší problém byla smrt. Je hrozně divné číst o postavách, které už jsou pro mě mrtvé. V devátém díle Dark Hunters se Nickův život obrátil vzhůru nohama- stala se spousta důležitých věcí, lidé zemřeli. A teď jsem měla číst o tom, jak jsou naživu a happy. Navíc tady bylo hodně náznaků a tajemství, které jsem si dala dohromady, protože jsem věděla, co se stane. Přišla jsem tak o moment překvapení, ale tohle všechno je spíše můj osobní problém a něco jako varovní pro ty, kteří mají přečtenou Dark Hunters sérii a chtěli by se pustil do téhle. 

"It would have really cramped my future plans had I died."

Nick je úžasná postava. Je chytrý, odvážný, neuvěřitelně sarkastický a za každých okolností bojuje za ty, co miluje. Nenechá si od ostatních šlapat po hlavě, ale ví, kdy je nejlepší mlčet. A jakoby to nestačilo, Sherrilyn dokonale vystihla klučičí chování a myšlení. Já teda nejsem kluk, ale tohle je vážně uvěřitelné. Jeho otec sedí ve vězení za vraždu dvanácti lidí, jeho matka dělá striptérku aby je uživila, bydlí v mrňavém, špinavém bytě a jakoby toho nebylo dost, Nick je na stipendiu na soukromé škole, kam chodí bohaté děti. V životě to nemá jednoduché, ale snaží se jak jenom může. Je mu sice čtrnáct, ale snaží se vydělat si nějaké peníze na vysokou a pro svou matku by udělal cokoliv. Nick je dobrý kluk, ale i dobrým lidem se někdy dějí špatné věci. 

"Please don’t hurt me, Ash. Please. I don’t want to die while I’m still a virgin."

Rozhodně nečekejte nic jako Dark Hunters. Zatímco DH je paranormální romance s nějakými těmi sexuálními scénami, Infinty je klasická Young Adult. Až na to, že je to hrozně vtipné, akční a jednoduše šílené. Celou dobu jsem si říkala, jestli si ze mě Sherrilyn nedělá srandu. Celá zápletka je totiž jednoduše na hlavu, ale přitom se mi to prostě líbí. Kenyon píše navíc tak poutavě, že jsem těch 460 stran měla přečtených během dne. Infinity je prostě skvělá kniha, kterou bych doporučovala každému, kdo má rád Young Adult. A nebo víte co? Ani nemusíte mít rádi YA- prostě si to přečtěte. Myslím, že nebudete litovat.


3 komentáře:

  1. Super recenzia. Od autorky som nečítala nič, ale toto vyzerá doosť dobre... Chýbala by mi znalosť Dark hunters alebo by som sa zorientovala v pohode?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky!
      Tak to musíš rozhodně napravit, protože Sherrilyn píše fakt dobře :)
      Můžeš to číst i bez DH, ono je to vlastně něco jako spin-off prequel, jestli to dává smysl :D Odehrává se to několik let před DH, takže není problém. Možná budeš mít trošku guláš v postavách a tom ději, ale to je tak všechno. Spíš bych řekla, že je to dobře, protože nepřijdeš o to velké "tajemství" :)

      Vymazat
  2. Sherrilyn patri k mojim oblubenym spisovatelkam. Jej styl pisania sa mi velmi paci a jej Temni lovci su fakt genialni. Ako aj ty, aj ja som Nicka citala az po precitani vsetkych dielov DH a tiez mi niektore pasaze teda pripadali zvlastne :))
    Ale Nick sam o sebe je genialny :))

    OdpovědětVymazat