pátek 1. srpna 2014

ADD YOURS: Knižná edícia (AUGUST)



Add yours je projekt, který běží na MAWOBu už od dubna. Jestli jste o něm ještě neslyšeli a zajímá vás víc, mrkněte sem. Už tehdy jsem si říkala, že se zapojím (dokonce jsem i rozepsala článek!), ale pak prostě nezbyl čas. A tak to bylo každý měsíc. Zní to totiž mnohem lépe, než že se mi nechtělo. Ale dneska jsem dočetla jedenáctý díl Dark Hunters, který se stal mojí třístou přečtenou knihou, tak to beru jako znamení. Takže teď budeme všichni dělat, že není srpen, dobře? Ráda bych teď přispívala pravidelně, každý měsíc, tak snad mi to vyjde. Dokonce mě i napadlo, že bych zpátečně přidala i minulé měsíce, i když některé ty Juditiny otázky... pfuuu. Nad odpověďmi se budu snažit moc nezamýšlet, protože pak by mě napadaly další a další- takže prostě napíšu první věc, co mě napadne. No, přestanu se vykecávat a jdeme na to ☺


Autor s úžasným zmyslom pre humor


Tak tady je to bez diskuzí. Možná to bude tím, že mám ještě živě v paměti The Dream Hunter, ale tady na plné čáře vítězí Sherrilyn Kenyon. Kdybych se nad tím zamýšlela, určitě bych musela zmínit svojí oblíbenou Jeaniene Frost, Cassandru Clare, Ilonu Andrews nebo třeba Simone Elkeles. Ale Sherrilyn je autorka, při jejíchž knihách umírám smíchy, ať se jedná o sérii Dark Hunter, The Chronicles of Nick nebo League. Všechny její knihy oplývají humorem , který je často skrytý mezi řádky a často naopak hodně na obdiv. Sarkastické, kousavé poznámky, vtípky na účet někoho jiného nebo prostě jenom komické situace. Sherrilyn mi prostě kápla do noty.

Autor, ktorý si to u mňa poriadne pokašľal


Už druhá otázka a já nemám problém s odpovědí! Zatím mi to docela jde :D Ale autorkou, která pokazila úplně všechno je Lauren Oliver. Ta parodie na knížku zvaná Pandemonium je ten nejhorší druhý díl ze všech nejhorších druhých dílů. Když jsem dočetla Chvíli před koncem, považovala jsem Lauren za jednu z nejlepších autorek v historii mnou přečtených knih, a Delirium mě v tom pocitu jenom utvrdilo. Říkala jsem si, že ta ženská to prostě umí. A pak bum! Pandemonium. Hlavní hrdinka se změnila v pitomou slepici, která mě svými myšlenkovými pochody přiváděla k nepříčetnosti. A Julian, bože, Julian. Ten ve mně probouzel vražedné choutky pokaždé, když se objevil. Pandemonium byla neuvěřitelně průměrná kniha, což jsem od Lauren nečekala. A to ani nemluvím o Rekviem.  

Kniha, ktorú som čítal/a na verejnosti....a bol z toho poriadne blbý nápad.


Už si začínám připadat trošku divně, že tuhle sérii všude cpu. Ale jestli je tady ještě někdo, kdo to nečetl a tohle ho přinutí, tak to za to stojí! První dva díly jsem četla o samotě, hezky zavřená doma, ale Letní zahradu jsem vytáhla na rodinou sešlost a zatímco si všichni povídali, já jsem seděla v rohu a četla si. A byla to jedna z největších blbostí, co jsem kdy udělala. Ty záchvaty vzteku následované brekem a takovým šokem by vážně neměl nikdy vidět. Když jsem pak odcházela do pokoje, celá červená a uřvaná, všichni se divili, proč tak prožívám knížku. Babička se jako nečtenář hrozně smála. S radostí ale můžu říct, že poté, co jsem jí půjčila první díl ji smích rychle přešel. Nejlepší pomsta ever.

Kniha, ktorá urobila moje detstvo o niečo krajším.


Jako malá jsem byla detektivní nadšenec a obrovský fanoušek Enid Blytonové (i když doteď pořádně nevím, jak se to její jméno vyslovuje). Nemůžu od ní vybrat jednu knihu, protože jsem si je měla ráda všechny stejně- a buďme upřímní, nějaký ten pátek už to je a já si je moc nepamatuju. Vím ale jistě, že moje nejoblíbenější série od ní byla Záhady. Jmenuje se to tak vůbec? Záhada pavoučího domu byla úplně první kniha, kterou jsem od této autorky četla a tak začaly moje každodenní výlety do lesa a éra rozbitých kolem a poškrábaného celého těla z lezení po stromech a prodíráním se keři. Ani nevím proč, po stromech tam nikdy nelezli. Ještě teď mám pod postelí schované všechny díly- kromě pátého, který mi z nějakého důvodu nepřišel a já jsem to probrečela tak, že jsme druhý den museli do knihkupectví, abych to si to mohla přečíst. Co si ale pamatuju je, jak jsem byla zblázněná do Barneyho (blonďák na obálce) a ke každé příležitosti, jako jsou narozeniny nebo Vánoce si přála opičku. No, některé věci zůstávají- opičku chci pořád a po klucích z knížek ještě taky pořád šílím ☺

Hrdina, ktorého každý miluje...okrem mňa.


Já jsem věděla, že to přijde... Nejsem si jistá, jak přesně definovat každý. Ale když to vezmu podle ohlasů, tak mě jako první napadli Remy z V ringu nebo Will ze série The Infernal Devices, o kterém jsem původně chtěla mluvit. A pak mi to došlo. Jsem roztříštěná! Adam, Warner, Kenji- vyberte si. Všichni tři mě nechávají chladnou a všichni tři mi jsou ukradení. Adam je pan dokonalý, Warner je psychopat a Kenji nezajímavý.

Hrdinka, ktorá mi je podobná (na ktorú by som sa chcela podobať)



Tak tohle je otázka za milion. Abych byla upřímná, většinu hrdinek, o kterých čtu, bych nejradši sbalila a vyslala na Měsíc, takže doufám, že se žádné z nich nepodobám. A myslím, že jsem ještě nenarazila na žádnou, která by byla jako já. Nejblíž tomu je asi Allison z The Immortal Rules, která mi byla blízká jak svým chováním, tak svým uvažováním (i když bych ji občas nejradši praštila). A kdybych brala to, co je v závorce, podobat bych se chtěla mixu Mercedes Thompson, Kate Daniels a Catherine Crawfieldové. Nebo víte co? Ta Mercy by mi stačila.

Postava, ktorá si ma získala viac, než hlavní hrdinovia.



Tak tohle je vážně podpásovka, protože mám hned tři adepty. Jako první mě napadl Lassiter z Bratrstva černé dýky, ale pak jsem si uvědomila, že teď čtu Spálenou mrazem a Warner je taky úžasný. Načež začal můj mozek křičet Ian a bylo rozhodnuto. Radši rychle napíšu proč, protože začínám uvažovat ještě o Charlesovi. Oba jsou z Nočních lovců a oba jsou absolutně úžasní- Ian o malinko víc. Pokaždé, když se tam objeví, mně se na tváři objeví úsměv, který je v pravidelných intervalech nahrazován hlasitým smíchem. No jo, Ian by si vážně zasloužil vlastní knihu.

Pár, ku ktorého vzniku som sa modlil/a pomaly celú knihu/sériu (a keď to prišlo, prekonalo to moje očakávania ;)



Jediný pár co znám, které mu trvalo ne jednu, ani dvě, ale tři knihy, než se dali dohromady! Možná dokonce čtyři, od února si toho moc nepamatuju. Hmm... chtělo by to re-reading. Ta chemie mezi nimi je hmatatelná od jejich prvního setkání, ale oni ji oba ignorují a dělají si svoje. Jestli vám to nedošlo podle obálky, mluvím samozřejmě o Kate a Curranovi ze série Kate Daniels. Jeden z mých nejoblíbenějších knižních párů (hned za patami mají pak Adama a Mercy) Ty prospané noci, které jsem musela obětovat, abych mohla číst a dostala se ke scéně, kdy jsou ti dva spolu... A autoři je tak nechali pár odstavců a nazdar, trp dál, čtenáři. Ale když pak nastal zlom, to nadšení je nepopsatelné. S čistým svědomím můžu říct, že to za to čekání stálo.

HOT TOPIC: Moja JEDNA rada, ktorú by som dal/a ostatným blogerom pri písaní recenzií (z pohľadu čitateľa)

HOT TOPIC si dovolím vynechat, protože se necítím na to, abych radila ostatním při psaní recenze a to ani jako čitatel. Můžu se ale podepsat pod to, co napsala Judit a to sice "Buďte hrdí na svoj názor a stojte si za ním.". Ze začátku se mi často nechtělo do nějaké recenze, protože se mi kniha nelíbila, ale všichni ostatní ji mají rádi. A tak jsem ji prostě nepsala, nebo ji napsala tak nějak umírněně, abych náhodou nikoho neurazila. Teď už na to kašlu a když se mi něco nelíbí, napíšu to- což se v poslední době stává často- a je mi fuk, jestli je ta knížka vychvalovaná třeba papežem. Viz moje nedávná recenze na V ringu. Ne, že by se papežovi líbila, ale víte, co myslím ☺

Otázka na telo: Ako prežívam, keď niekto skritizuje moju obľúbenú knihu?

Tohle je trošku ožehavé téma. Já jsem tak trochu horká hlava a když se mnou někdo nesouhlasí, mám problém to překousnout. V knižním světě je to hodně těžké, protože každý má jiný vkus a nemůžu na někoho začít křičet, jak si sakra mohl dovolit říct něco hnusného o knížce, která se mi líbí. Fakt, že se budu muset smířit i s kritikou- občas opravdu nepěknou- mi došel hlavně ve chvíli, kdy jsem se obula do knížky, která se hodně lidem líbí. Samozřejmě, že člověka zamrzí, když někdo kydá špínu na jeho oblíbenou knížku, ale holt to musíme překonat. Okamžitě mě napadá Fée, která... no, řekněme, že se jí nelíbil Měděný jezdec. Když jsem četla její recenzi, nechápavě jsem na to zírala, protože ta knížka je pro mě dokonalá a nedovedla jsem si představit, že by to měl někdo jinak. A hele, přišla Fée. Teď už se na to dívám trošku jinak, než před pár měsíci. Když je člověk schopný obhájit svůj názor a jasně mi říct, proč se mu kniha nelíbila, tak prosím. Ale často narážím i na špatná hodnocení, kdy čtenář prostě není schopný říct, co se mu na knize tak nelíbilo.

A už jsme u konce. Musím říct, že mě psaní tohohle článku bavilo mnohem víc, než jsem čekala. Jak to vidíte vy? Zapojili jste se? Nebo jste jako já a teprve se zapojíte? A jestli ne, napadají vás alespoň nějaké vaše odpovědi na otázky? ☺ 

10 komentářů:

  1. Bože, ty si také moje české alter ego :) A nemôžem uveriť tomu, že máš snáď lepšie odpovede, než ja! :D

    Na Kenyonovú som totál zabudla, jej humor pritom milujem (ale Jeanienne by aj tak ostala na prvom mieste). Pandemónium ma tiež sklamalo, ani som sa zatiaľ nedostala k Rekviem, ale nezavrhla som to zatiaľ stále sa chystám.
    Kate a Curran....poviem k tomu len toľko, že dodnes neviem, čo sa tam po dejovej stránke dialo, pretože som prevracala aj 10 strán naraz, aby som sa dopracovala aspoň k zmienke o Curranovi :D (normálne som si v Kindli dávala vyhľadávať slovo "Curran" a odpočítavala som, koľko mi ešte ostáva strán...ehm.). Takže si vieš predstaviť, čo to bolo, keď sa konečne dali dokopy...

    A to, že som si nespomenula na Iana považujem za svoju najväčšiu hanbu. Chodila mi po rozume Justína, ale reku nebudem ju znovu spomínať a dokonca som uvažovala aj nad Vladom, ale zas ten už má vlastnú knihu, no a Ian? Totálne okno :D
    Bože, až sa bojím tento komentár publikovať, lebo nechcem vidieť, aký je dlhý....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu to brát jako kompliment, i když ty jsi docela šílenec- což myslím v dobrém! Taky jsem si dala záležet! :D

      Já bych si asi taky nevzpomněla, ale jak jsem teď četla tu její knížku, vzpomněla jsem si na desátý díl, který jsem četla nedávno a u toho jsem myslela, že se smíchy počůrám. Co se Jeaniene týče, kdybych četla jenom první dva díly, tak bych nad ní taky hodně uvažovala, ale přijde mi, že ty první dva jsou nejlepší, pak už to jde z kopce (možná to taky bude tím, že po třetím díle vyměnili překladatelku a ten překlad už není tak dobrý- hlavně teda Bones) Asi si to budu muset přečíst v angličtině, abych mohla rozhodnout :D Ian hlavně neuvěřitelně perlil v té knížce o Charlesovi.
      Já nevím, možná Pandemonium znechutilo natolik, že už jsem k Rekviem přistupovala tak nějak stylem "dobré už to nebude". Ale na první díl to fakt nemá.

      Děj? Jaký děj? Děláš si srandu?!!! Já jsem to dělala taky. V každém díle. Už jsem si připadala trošku jak magor :D A nejhorší pak je, když se do té scény začteš a nechce se ti vracet zpátky tam, kde doopravdy čteš. Muka.

      Taky to považuju za tvojí největší hanbu. Už jsem ti chtěla napsat komentář, jak je možné, žes ho nezmínila, ale pak mi došlo, že bude lepší, když první napíšu svůj článek, protože dneska už bych se k tomu nedostala a pak mi to vypadlo.
      Nestěžuju si, bylo to hezké počtení :D Já mám spíš strach o délku toho svého.

      Vymazat
  2. Tá tvoja škodoradosť čo sa týka Medeného jazdca :D Ale tak je to pravda :) Ja sa už teším kedy sa mi do rúk dostane Letná záhrada ale podľa toho čo som čítala a čo píšeš aj ty - budú to pekné nervy :D
    K Som roztrieštená - Dostala som sa po časť kde sa ešte len objavuje Warner ale aj tak ma to akosi vôbec ďalej neláka a nechápem čo všetci celkovo na tej knihe vidia :D asi som divná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to beru tak, že si přečetla úžasnou knihu. Následky jsou vedlejší :D To si piš, že budou!
      Divná nejsi, vítám tě v klubu!

      Vymazat
    2. hej :D ale mám pocit, že po knihách čo som práve čítala (prvé dve časti medeného a potom mara) keby som to hne´d teraz dorazila trojkou medného, skončím asi na psychine :D

      Vymazat
  3. Na Enid Blytonové jsem také vyrůstala a naprosto její knihy zbožňovala! :D Mě bavila hlavně ta série Dobrodružství a pak to o tom Kouzelném stromě. A taktéž dodnes nevím, jak se správně vyslovuje to její jméno. :)
    Naprosto souhlasím s tvým názorem na mužské postavy z Jsem roztříštěná. I když mně osobně se celá ta kniha vůbec nelíbila.
    Kate a Curran - naprosto souhlasím! :D Bože, já se vždycky klepala nedočkavostí na jejich další společnou scénu. :D A když se konečně dali dohromady, byla jsem v sedmém nebi. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježíš teď jsem si musela vygooglit ty názvy, fakt si to vůbec nepamatuju :D Ale Dobrodružství jsem taky měla ráda, Kouzelný strom už míň. Já jsem to vždycky četla jako "Blytonová" a pak kamarádka najednou ta "Blajtnová" ale to tam vůbec nevychází! :D
      To mně taky ne, pak jsem si ale říkala, že tomu dám druhou šanci... Hm, ten druhý díl jsem odložila asi po padesáti stranách, to je fakt nad moje síly.
      Asi bych si mohla přečíst další díl... Jak o tom tady mluvíme, mám chuť se do toho znovu pustit :D

      Vymazat
  4. Můžu se Tě zeptat, tu Letní zahradu jsem viděla v levných knihách, ale ono to navazuje na nějaké předešlé díly? Díky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to závěrečný (třetí) díl série o Taťáně a Alexandrovi. První díl se jmenuje Měděný jezdec, druhý pak Taťána a Alexandr a třetí Letní zahrada :)

      http://www.bux.cz/knihy/140702-medeny-jezdec.html

      Jestli máš možnost ke knize se dostat, rozhodně doporučuju!

      Vymazat
  5. Většinu odpovědí bych měla stejných. Sérii Delirium zbožňuje spousta lidí, ale mě to nějak nechytlo. První díl se mi moc nelíbil a do toho druhého se mi vůbec nechce. Koukám, že se mám na co těšit.
    Na knihách od Enid Blytonové jsem taky vyrůstala, nejvíc na sérii Tajemství nebo jak se to jmenuje.
    Měděného jezdce jsem nečetla a asi číst ani nebudu. Vůbec mě to neláká, přestože o tom všichni básní.
    Jsem roztříštěná je další z knih, které všichni milují a já ne. Vůbec jsem tu knihu nechápala a Adam mi byl naprosto ukradenej.
    Z párů bych taky rozhodně jmenovala Kate a Currana, protože ti dva jsou prostě úžasní. A vůbec neztratili jiskru jako mi to připadá u Cat a Bonese. A jako tu hlavní hrdinku bych si vybrala asi Mercy nebo Rose z VA. Allison jsem měla hodně ráda, ale v posledním díle se z ní stala druhá Bella Swann.

    OdpovědětVymazat